cross-usa-bike-challenge-hans-en-ton.reismee.nl

Provo-Off-day

De rustdag was echt wel nodig. Net als wij hadden de meeste mensen niet veel uitgespookt. Beetje rondhangen rond het hotel en veel eten. Alle fietsen weer piekfijn in orde gemaakt. Het AbB-team is superzorgzaam en heeft deze dag ook echt nodig om de auto's weer in orde te krijgen, nieuwe gasten te ontvangen en de puntjes op de i te zetten wat de routes aangaat. De routerap was daarom deze ochtend net voor het vertrek. Route-instructies zijn er op papier én als bestand voor de fietscomputer. Wij vertrouwen volkomen op het laatste. Onze nieuwe Wahoo Elemnts zijn ons inmiddels zeer vertrouwd en leiden ons telkens de goede kant op. We hebben we eens een afslag verkeerd genomen maar we zijn nog niet verkeerd gereden. Toch wordt er veel mondeling toegelicht in de routerap. Vandaag zou de route heel anders zijn met veel fietspaden en allerlei wistjedatjes. Hardrijden zou geen zin hebben omdat je dan al heel snel een verkeerd pad zou nemen. We moeten altijd en overal maar opletten geloof ik.

Mijn achterband bleek afgelopen nacht een beetje leegelopen te zijn. Voor de start dus maar weer een nieuwe band er op. Er bleek toch weer een ijzerdraadje door de antilek-Continentals te zijn gedrongen. Daarna groepsgewijs fietsen over het terrein van de luchthaven een later over een wonderschone wirwar van fietspaadjes langs een aantal riviertjes. De groep blijft bezig met elkaar mondeling te waarschuwen voor alles en nog meer. Wij zijn gewend dat geblèr tot de noodgevallen te beperken. De rest doe je met handgebaren, dat geeft veel meer rust. Onze belletjes worden door iedereen zeer sympathiek gevonden maar niemand is er op ingesteld. Amerikaanse fietsers doen het met mondeling lawaai, ook op de fiets. Na verloop van tijd moesten we de groep laten gaan vanwege, weer, een lekke band. Dit keer was het de voorband. Ik heb al zes tubes verbruikt en 2 buitenbanden! Nu hadden we de route en alle gevaren, gelukkig weer voor onszelf.

Na de SAGstop werd het steeds warmer. Het was mijn dag niet. Het was niet zwaar en er liep een schitterend en eindeloos fietspad langs de bergwand naar Provo. Prachtige uitzichten over de dorpen en het Utah-meer. Ik heb me er doorheen gesleept. We waren ook gewaarschuwd voor een ijssalon waar de cliëntele voor in de rij staat. Die hebben we natuurlijk aangedaan. Prima spul, maar Daan's ijs in Montfoort is echt veel beter.

Broer Martin, nog maar een keer gefeliciteerd met je verjaardag. Karin, fijn je te hebben kunnen spreken met een stabiele verbinding.

Het is een prachtige off-day geworden (voor mij dan).

Rob

Dan wens ik je toe dat vandaag een on-day is, zonder lekke banden als het kan, en met ijs dat misschien minder lekker is dan het ijs hier, maar dat je toch smaakt.