cross-usa-bike-challenge-hans-en-ton.reismee.nl

Aieetdie

Vanmorgen ontbijt in een nabijgelegen restaurant dat 24 uur per dag open is. De serveerster had dienst tot gisteravond 23.00u. en ze was om 06.00u. al weer paraat om ons van dienst te zijn. Om het wachten op de enorme hoeveelheden te veraangenamen klonk via de aifoon Breakfast in America van Supertramp. Er bleef heel veel over; zelfs ik heb niet alles naar binnen kunnen krijgen. Ik heb de hash browns grotendeels onaangeroerd gelaten. Teveel, te vet.

Je hebt aifoon, aipot en aipet. Er bestond al langer de aieetdie; een ruim 4600 km. lange snelweg tussen New York en San Francisco. Vandaag ongeveer 123 km. daarvan afgelegd. We waren op voorhand gewaarschuwd voor 'draad', dat van vrachtwagenbanden afkomstig is en op de vluchtstrook in ruime mate aanwezig is. Een lekke band en een scheur in een achterband was het resultaat. Stevig draad, blijkbaar. Ook was er gevaar bij het af- en oprijden van de aieetdie. We zitten namelijk in 'cattlecountry' en de koeien moeten zeker niet de snelweg op. Cattleguards dus, of wel wildroosters, kunnen voor gevaarlijke situaties zorgen. Toen we vanmorgen voor het eerst de snelweg opreden zei Ira 'this is the end of civilisation as we know it'.

We hebben een werkelijk prachtige tocht achter de rug. De foto's zeggen meer, dan ik kan vertellen. Wind mee, weinig hoogtemeters, veel licht dalen, ongeveer 20 graden, af en toe een beetje regen en met een gemiddelde van ongeveer 32km/u zaten we rond 14.00u. in Lovelock bij Cowpoke's Café aan de koffie. Ook de plek voor diner en ontbijt. Het hotel is 500 meter verderop. Klagen over het weer is universeel, maar Ton en ik vonden het prima. We waren de uitzonderingen met onze korte mouwen en fietsbroeken. We hebben ons blijkbaar nog niet voldoende aangepast.

Lovelock is de 'home of the mustangs'. Vanavond maar eens vragen of ze nu het plaatselijke footballteam of de paarden bedoelen. Wel grappig om te zien dat mensen soms in echt oude auto's rijden, alsof ze zojuist hebben meegedaan aan de serie Dukes of Hazzard uit de jaren '70. O.J. Simpson heeft hier vlakbij in het Correctional Center gezeten....

Toch maar beter straks weer naar het Cowpoke's Café. Ooit zong de Hot Buttered Rum String Band:

'Well just outside nowhere, mille marker 105, You'll find yourself in Lovelock where the game is to stay alive; get yourself a burger down at Cowpoke's Café, where the gals have quite a smile, it's the special of the day'.

Morgen nog meer aieetdie.

Lyanne

Vanaf nu haak ik aan, Een TOP uitdaging; erg stoer.
Veel succes en plezier.
Groetjes uit het vlakke Groene Hart.

johan

begint de koffie al te smaken?