cross-usa-bike-challenge-hans-en-ton.reismee.nl

Langer wordt het niet.

Langer wordt het niet. 121 mijl. En we zijn in Lamar. In de MacDonalds. Wifi werkt hier wel en in het hotel niet. Due to weatherconditions. Dat betekent dat het waait en dat de Wifi in de Holiday Inn Express niet goed is. Gevecht met windkracht 7, maar het leek wel 8 op die grote 'nothingness'.

De bergen hebben we voor de komende periode achter ons gelaten. Het grote niets staart ons aan en probeert ons terug te blazen. Een paar avonden geleden luisterden we naar Roxy Music 'If there is something'. Dat lied klonk gemeen snerpend in mijn hoofd. 'I would climb mountains, I would swim all the oceans blue, I would walk a thousand miles'. En dan nog iets met 'when we were young'. Wind komt in het lied niet voor. Misschien omdat wind onzichtbaar is en beter past bij 'if there is something'. Het grote niets dat bestaat uit groen-geel glooiend platteland. Hier en daar een (groot) maisveld. Hier en daar wat koeien in de wei. Soms een 'feedlots'. Dat is een enorme verzameling koeien, die buiten lopen, met een veevoederfabriek daarnaast aan een spoorlijn. Erg efficiënt. Voer de vele koeien..... soms wel tienduizend bij elkaar. Ze kunnen alleen naar de groene velden daarom heen kijken. En natuurlijk naar de spoorlijn, de veevoederfabriek en op deze zondag naar een stelletje ver uit elkaar rijdende fietsers.

Bij de tweede SAG-stop arriveerden we eerder dan de ABB-bus. Tijd genoeg om in het plaatselijke winkeltje koffie te halen en een gesprek aan te knopen met een boer met enorme handen, drie dochtertjes en een echtgenote die het winkeltje bestiert. Hij mest zijn koeien in de wei en is dol op de stieren die hij heeft. 'S winters blijven de koeien buiten en als het sneeuwt is het lastig om de deur uit te gaan, zelfs met de tractor. In de zomer drijft hij zijn koeien per paard bij elkaar. Zo kan het dus ook.

Na de derde SAG-stop dachten we een gemiddelde van 17 mijl per uur de laatste 20 mijl te kunnen doen. Mooi niet. Tegen de heuveltjes op haalden we soms de 10 mijl niet eens...bij een temperatuur van 30 graden. De behoefte aan een douche was groot. De bagage zou er toch nog niet zijn..... MacDonalds heeft ook salades (smoezen bestaan) en milkshakes. Straks naar het restaurant in de eerste shift. En voor het verhaal van vandaag geldt ook: langer wordt het niet.