cross-usa-bike-challenge-hans-en-ton.reismee.nl

Zondag

Om vanuit ons hotel in Topeka noord-oostwaarts weg te komen moesten we een aardig eindje door de stad. Tom Fiddler, de sterke grote waterpolocoach, stapte vandaag niet op de fiets. Zij schoonmoeder van 93 zou deze dag opgenomen worden in een hospice. Hij had uitgebreid gebeld met zijn vrouw. De grote tocht gaat hij wel afmaken maar vandaag had hij er geen zin in. We zijn twee maanden met elkaar onderweg en dan gebeurt er natuurlijk vanalles op het thuisfront. Paul hoopt opa te worden de komende week. Rita's enige familie, haar zus, is erg onrustig en maakt Rita ongerust. Het leven gaat door... Het fietsen ook, Kansas niet. Die staat zijn we vandaag uitgereden door de grote Missouri-rivier over te steken de staat Missouri in. De ervaren fietsers noemen het misery. Dit vanwege het golvende landschap met de korte klimmetjes. Iedere keer, net voor de top, val ik stil om me dan weer in gang te moeten hijsen. Een soort moonwalk voor fietsers. Niks voor mij, mijn vliegwiel moet blijven draaien. Het ziet er naar uit dat het zo blijft in deze staat. Ik zet me mentaal schrap.

We zijn nu in St.Joseph. Die naam doet me denken aan mijn katholieke achtergrond. Ik ben op 19 maart geboren, dat is Jozefdag. Mijn derde naam is Jozef om me daaraan te herinneren. Het rustig op de fiets mijn tijd uitzitten heb ik vast in de kerk geleerd. Op de fiets vind ik het overigens veel inspirerender. Dat is persoonlijk natuurlijk. Fietsen werd trouwens altijd als een katholieke sport beschouwd en, zoals vandaag, sporten op zondag was in mijn omgeving niet iedereen gegund. Onderweg zien we veel kerken. Meestal zijn het kleine bescheiden gebouwen. Deze ochtend was daar natuurlijk wel wat te beleven. De Katholieke mis begon om 8.00 uur! Ik moet er niet meer aan denken. We zitten nu in ons hotel. We blijven twee nachten. We horen voortdurend het geluid van vliegtuigen. Op de kaart is te zien dat het vliegveld erg dichtbij is. Daar is ook de naam van het vliegveld te zien: Rosencrans Memorial Airport. Hier vliegen ze misschien alleen op zondag. Een rozenhoedje tegen de misery zou helpen wellicht.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!