cross-usa-bike-challenge-hans-en-ton.reismee.nl

Soms zit het mee....

Het ritje van vandaag was een piece of cake. Slechts 75 mijl, rechte rustige weg, wind in de rug en vrijwel vlak. Veel kleine stadjes passeerden we alleen gehinderd door vele stoplichten. We zitten in een deel van de US dat wat meer en al langer bewoond is. Onderweg kon je goed zien dat het gespookt had gisteren. Omgewaaide bomen, afgebroken takken, bladeren op de weg en veel ondergelopen stukken grond. Wat een geluk hadden wij met het feit dat precies gisteren onze rustdag was. Zo'n dag met storm, bliksem en regen hoop je op de fiets te kunnen vermijden. Wat de omstandigheden betreft zat het dus erg mee....

Toch zat niet alles mee. Ik had slecht geslapen en voelde me niet okay. De hele rit heb ik me genesteld ergens in de buurt van het achterwiel van Hans. Die heeft me bekwaam naar het volgende hotel geleid. Bij de SAG een griepremmertje genomen. Tegenslag hoort er bij maar enkele dagen griep lijkt me zeer ongewenst. Graag wil ik geloven dan mijn ongesteldheid veroorzaakt wordt door de alom aanwezige airco's die een veel te grote temperatuurwisseling creëren ten opzichte van het klamme weer buiten (Moekerig...). In de middag heb ik een paar uur uur geslapen en geprobeerd daarna veel en licht verteerbaar te eten. Dadelijk kruip ik gelijk weer onder de lakens in de hoop dat het morgen weer beter is.

Ook Hans heeft zijn eigen tegenslag. Zijn voorderailleur werkte opeens niet meer. Alleen de grote plaat kon worden gebruikt. De mechanieker, Gene, moest vaststellen dat het bedieningsmechanisme van de tripel van Hans kapot is. Tripels komen in de US bijna niet voor en zijn zeker niet bij iedere fietsenzaak te vinden. Het onderdeel moet dus besteld worden en zal er, dat is te hopen, pas over 5 dagen zijn. Hans moet dus op het middelstevoorblad verder. Hij mist 20 versnellingen.De grote ritten van de komende dagen zijngelukkig vlak en de conditie van Hans is superieur. Hij fietst nu dus, tijdelijk, met een handicap. Dit is vervelend en we moeten hopen dat het lukt tijdig het juiste onderdeel te monteren.

....en soms zit het tegen

Reacties

Reacties

Cobi

Ton, Beterschap, ik hoop dat het niet te lang tegenzit.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!