cross-usa-bike-challenge-hans-en-ton.reismee.nl

Eindpunt Portsmouth.

Daar stonden we dan. Samen op het strand bij Portsmouth. Met onze fietsen boven onze hoofden. In de verte was blauwe lucht te zien. De twee Australische vrouwen doken met fietskleding en al de Atlantische Oceaan in. Anderen hielden het min of meer droog. Tenminste er werd menige traan gelaten. Ik heb met mijn fiets naar Thea gezwaaid en ze voelde het..... Eindpunt Portsmouth.

Voordat we dat bereikten hebben we ons gisteravond met plichtplegingen bezig gehouden. In het hotel werd een bbq-maaltijd geserveerd. Voor alle deelnemers was er een certificaat en een klein toespraakje. Iedereen kreeg de gelegenheid iets te zeggen. En er werd gezongen, gelachen, gehuild en aandachtig geluisterd. Mooi om zoveel vertrouwdheid en vriendschap te voelen na zoveel mijlen, ontbijten, SAG-stops, avondmaaltijden, milkshakes, bakken koffie, lekke banden, fietsreparaties met elkaar te hebben ervaren. Ton en ik hebben de tekst van Rollin', rollin', rollin' (Rawhide!) aangepast en gezongen. Onze fietsbellen mochten ook meedoen. Door anderen werden we op kleine cadeautjes getrakteerd.

Van de 3830 mijl moesten we vandaag echt het laatste stuk doen. De 64 mijl werden in 5-en verdeeld. Tot de SAG-stop van de dag op 31 mijl; tot een bezoek aan het café Hungry Horse op 50 mijl; tot het verzamelpunt op 52 mijl bij de Rye Junior High School voor het een na laatste stukje; onder politiebegeleiding fietsen naar het strand op 55 mijl en stukje naar het hotel in Portsmouth op 64 mijl.

Heel bijzonder om mee te maken. De eerste twee gedeelten gingen als vanouds. Omhoog, omlaag door een bebost gebied met prachtige oude huizen; ik heb er een gezien waar 1740 op stond. De Hungry Horse bleek een relaxte plek om te wachten; alle aanwezigen wilden weten waar we vandaan kwamen. Open monden van verbazing.

Al snel vulde het café zich met onze fietsgenoten. Koffie met..... al trakteerden enkelen zich op een tweede ontbijt. Bij de Rye Junior High School kregen we allemaal een fluitje. Die verdwenen in monden, oren, neuzen........balorigheid. Het wachten was op de politiebegeleiding. Twee politieauto's escorteerden ons; fluitend, roepend, zwaaiend ging het naar het strand. Veel badgasten applaudisseerden bij aankomst.

Toch raar daar te staan. 52 dagen eerder stonden we over een oceaan naar het westen te kijken. En datzelfde deden we nu; alleen nu naar het oosten. Uitkijken over water met een andere naam. Straks in Nederland kunnen we de zon in de zee zien zakken en hier zouden we morgenochtend de zon uit de zee kunnen zien opkomen. We hebben met zijn 19-en dwars door de VS gereden. Van kust naar kust. Niemand is uitgevallen. Iedereen heeft het geweldig naar de zin gehad en dan ineens staan we daar. Het naderende afscheid wordt definitief. Tom en Paul zijn inmiddels al richting huis. Vanavond gaan we met een stel nog ergens eten. Morgen op het vliegveld is voldoende gelegenheid om verder te schrijven. We zijn er. Heelhuids, voldaan. Zeer tevreden. Eindpunt Portsmouth. Morgen niet fietsen.....

Ina

Goed gedaan jochie. Gefeliciteerd!

John

Eind goed al goed. Goede reis en tot gauw!

Ria

Genoten iedere dag van alle verhalen en foto's, ik zal ze missen. Veilige reis terug naar huis.

Emmy

Gefeliciteerd met jullie mooie en bijzondere prestatie.Het is niet mis om bíjna 6200 km te fietsen in 52 dagen. Heb genoten jullie blog. Zal de verhalen missen. Hele goede terug reis.

Bert

Petje af Ton (en Hans) ! En dat alles ook nog volbracht zonder een akelig stijve rug op te lopen!

Ine

Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie mannen!! Bedankt voor alle mooie verhalen en foto's! Sterkte met 'afkicken'!! Hans....wij zien elkaar in September..... groetjes Jan & Ine

Peta en Ton

De eindstreep is gehaald..gefeliciteerd allebei! Bedankt voor de verhalen!
Goeie reis terug!!

H lievens

Proficiat mannen mij deed het ook wel wat om daar op het strand aan te komenwij hadden ook prachtig weer maar zojn toch niet het water ingedoken goede terugreis ik kon gelijk aan het werk bij terugkomst sto rijden bij mijn zoon gr h

Leo Horst

Wat een fantastische ervaring, we hebben genoten van jullie foto's en prachtige verhalen.
Leo en Lida Horst

Frans

Ik had meteen al weer heimwee naar San Francisco. Jullie? Goede reis naar huis.