cross-usa-bike-challenge-hans-en-ton.reismee.nl

Afscheid....

Hans en ik zitten nu stilletjes op de luchthaven van Boston te wachten. We zijn al vroeg hier afgeleverd en hebben nog 8 uur wachttijd te doen. De incheckhal is leeg. De airco staat uiteraard op koelkasttemperatuur dus hebben we de jassen maar uit de tassen getrokken.

We hebben afscheid genomen van onze tijdelijke familie... Op het strand waren de eersten al gevlogen. Met grote groep zijn we naar downtown Portsmouth gelopen. Aan de prachtige haven vonden we een plek voor de hele groep. We hebben het er van genomen. Ik heb me, samen met enkele disgenoten, gewaagd aan kreeft. Met instructies van de ervaren Rita is ook dit avontuur succesvol afgerond. Het weer werd in de loop van de dag steeds beter zodat we konden afsluiten op het terras bij het water. Het werd een avond waarvan je voelde dat niemand wilde dat het afgelopen zou zijn. Toch zag je oogleden almaar zwaarder worden en telkens was er weer een volgend goodbye. Dat bleef maar in de lucht hangen tot en met de laatsten bij onze terminal deze ochtend. Omhelzingen, tranen, verhalen, de laatste foto's airdroppen.. Iedereen belooft, welgemeend, een weerzien maar we weten ook wel dat in de meeste gevallen de praktijk anders zal zijn. De warme herinnering zullen we in ieder geval geen afscheid van willen nemen.

Over Amerika hebben we al veel geschreven en daar hoeft geen samenvatting van te komen. Het land is groot en divers. Er wonen mensen met dezelfde drijfveren en gevoelens als wij hebben. Veel zaken zijn er anders geregeld dan wij gewend zijn. Meer anders dan je zou verwachten op basis van onze kennis van films en televisieseries. Het verschil begint voor mij langzaamaan te verdwijnen. Het is in het algemeen goed in de USA en het is zeker ook goed in ons Nederlandje.

Onze lijven en onze fietsen hebben het goed gedaan. Nooit echt malheur.

Het schrijven van deze blog was erg leuk om te doen. Het helpt in het verwerken van waarnemingen. We hebben elkaar hierin gestimuleerd. De vele reacties deden ons goed. We reageerden wel nauwelIjks maar we volgden het nauwgezet. Nog steeds zijn reacties erg welkom. Ik ga kijken of we dit document kunnen bewaren. Het is een te mooi om te laten vervliegen in cyberspace.

Voor mij is deze trip ook een afsluiting van een periode na de scheiding en de verkoop van mijn bedrijf. Het wordt langzamerhand tijd weer eens een normale daginvulling, met waardering, te regelen. Mijn vrijheid wil ik niet meer kwijt maar ik ben nog niet gepensioneerd tenslotte. De afgelopen tijd heb ik bovendien gemerkt dat ik het getroffen heb met de warmte van iedereen om me heen. Veel banden zijn juist sterker geworden in de, soms, moeilijke tijd. Zeker met met mijn fantastische kinderen en hun partners. Miin relatie met Karin maakt bovendien dat ik extra halsreikend uitzie naar wat er komen gaat.

Wat ben ik blij dat Hans me gestimuleerd heeft om dit te gaan doen. Er is geen betere manier om een land te ervaren dan op de fiets. We zijn als goede vrienden hieraan begonnen en als nog betere vrienden naar huis gegaan. Dank Hans. Dank ook Thea, het was niet gemakkelijk voor je maar je hebt de ruimte gegeven, of sterker nog, gestimuleerd.

Veel warme gedachten nogmaals aan mijn (schoon-)kinderen en speciaal aan Karin. Morgen ben ik weer thuis. Ik ben er aan toe..

Ton


Reacties

Reacties

Dick

Prachtig jullie verhalen te lezen en te zien, Thx for the sharing

Hein

Dank voor jullie grappige, geestige, ontroerende verhalen en observaties.
Goede reis terug
Hein

John en Wil

Bedankt voor de mooie verhalen en tot ziens!

judith

een mooi bericht. ontroerend.

Rob

Wat een geweldig verslag van een geweldige reis. Zijn jullie veranderd? Verrijkt zeker. Verder verbroederd ook? In elk geval getuigt jullie verslag van een schitterend avontuur en een intense ervaring. Dank je ons daarvan deelgenoot gemaakt hebt.
En Ton, bereid je er maar op voor: hoewel je al veel hebt opgeschreven, wil ik graag gauw ook nog met je praten over je reis. En over alles eigenlijk.
Welkom thuis!

Michael

Beste Ton en Hans,
Wat een fantastische prestatie. Ik vond het ook leuk om jullie reisavonturen te volgen. Ik begrijp alleen niet waar jullie de energie vandaan halen om na het fietsen nog zoveel leuke proza te produceren. Ik begrijp wel dat het fijn is om ook weer thuis te komen met een grote ervaring rijker.
Gefeliciteerd, Michael

Bert

Het is allemaal al zo'n beetje gezegd in alle reacties op jullie intens boeiende schrijfsels. Dat deze once in a lifetime experience de rest van jullie levels moge blijven verrijken. O ja terwijl jullie je gelaafd hebben aan het alledaagse America keek ik hier op tv naar live verslag van de Obamacare soap. Voor mij blijft America toch een bar raar landje hoor, sorry.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!